It support: Τι σημαίνει αυτό και η στροφή στα τελευταία χρόνια

Με τον όρο IT Support χαρακτηρίζουμε κάθε υποστήριξη που παρέχεται σε μία επιχείρηση και αφορά τα συστήματα επικοινωνίας της, τον εξοπλισμό ηλεκτρονικών υπολογιστών και περιφερειακών και του λογισμικού που χρησιμοποιεί. Η υποστήριξη αυτή περιλαμβάνει ένα ευρύ φάσμα τεχνολογικών εφαρμογών σε επίπεδο σχεδιασμού, υλοποίησης και ορθής λειτουργίας.

Συνήθως οι μεγάλες επιχειρήσεις διαθέτουν εσωτερικό τμήμα IT Support  για την υποστήριξη τόσο των συστημάτων της όσο και του προσωπικού που χρησιμοποιεί τα συστήματα αυτά.

Σε μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις ως επί το πλείστον, το τμήμα ΙΤ αποτελείται από μικρό αριθμό ατόμων που αποσκοπεί στην άκρως απαραίτητη για την επιχείρηση εσωτερική υποστήριξη και εν συνεχεία στη διαχείριση συμβολαίων υποστήριξης με εξωτερικούς συνεργάτες.

Είναι πάρα πολλές οι περιπτώσεις όπου το ρόλο του “υπεύθυνου μηχανογράφησης” αναλαμβάνει κάποιος από άλλο τμήμα – συνήθως το οικονομικό – χωρίς καμία γνώση γύρω από το πεδίο του IT. Προχωρώντας δε στις πολύ μικρές επιχειρήσεις θα δούμε τον ιδιοκτήτη να αναλαμβάνει πολλούς ρόλους, ένας εκ των οποίων είναι αυτός εκείνου που αποφασίζει τι χρειάζεται και τι όχι η επιχείρησή του σε επίπεδο μηχανογράφησης και υποστήριξης.

Έννοιες όπως “Risk Analysis”, “Business Continuity”, “Down Time” και “Return of investment” είναι άγνωστες στις περισσότερες επιχειρήσεις και αυτός ακριβώς είναι ο λόγος που υποτιμάται τόσο πολύ το IT Support στην Ελλάδα.

Άλλωστε ποιος γνωρίζει πόσο στοιχίζει στην επιχείρηση να μην έχει πρόσβαση στο Internet, να μην εργαστεί ένας εργαζόμενος γιατί δεν λειτουργεί ο εξοπλισμός στη θέση εργασίας του και πολλά άλλα παρόμοια παραδείγματα. Που όμως οφείλεται αυτή η άγνοια και άρνηση για γνώση της κατάστασης των συστημάτων μηχανογράφησης μιας επιχείρησης.

Πού οφείλεται η άποψη ότι το δίκτυο είναι αναγκαίο κακό, ότι το λογισμικό δεν χρειάζεται να το αγοράσουμε αφού μπορούμε να το έχουμε παρανόμως δωρεάν, ότι οι υπολογιστές μπορούν να λειτουργούν αργά – έτσι κι αλλιώς χαμηλό το κόστος ενός ανασφάλιστου εργαζομένου; Δυστυχώς σε αυτή την εταιρική κουλτούρα ήρθε και προστέθηκε και διαδραμάτισε βασικό ρόλο τα τελευταία χρόνια η “οικονομική κρίση” στην Ελλάδα.

Υπάρχει όμως και ένας πολύ σημαντικός λόγος για αυτή την απαξίωση του IT Support και δεν είναι άλλος από την απαξίωση της υπηρεσίας από αυτούς τους ίδιους που την παρέχουν. Είναι αλήθεια ότι στην αγορά της πληροφορικής και των επικοινωνιών έχουν παρεισφρήσει πολλοί που θεωρούν ότι μπορούν να έχουν ένα εύκολο και επικερδές “πάρεργο”, ως συμπλήρωμα στο επάγγελμά τους. Είναι αλήθεια επίσης ότι οι εταιρείες πληροφορικής αποφεύγουν ή δεν γνωρίζουν, να ενημερώνουν τους πελάτες τους, δημιουργώντας ένα πέπλο μυστηρίου στο τι κάνουν, γιατί και πώς το κάνουν, όταν σχεδιάζουν, υλοποιούν ή υποστηρίζουν τα πληροφορικά συστήματα του πελάτη τους.

Τα τελευταία χρόνια διαφαίνεται μία στροφή, καθώς επιβάλλονται πολιτικές που καθορίζουν την αναγκαιότητα ασφάλειας δεδομένων, διασφάλισης πλάνου συνέχειας μίας επιχείρησης, διασφάλισης παρεχόμενης ποιότητας υπηρεσιών κλπ.

Χαρακτηριστικά παραδείγματα το GPDR και ο νέος κανονισμός της ΕΕΤΤ για αποζημίωση χρηστών σε περίπτωση απόκλισης της πραγματικής ταχύτητας πρόσβασης από αυτή που χρεώνεται στο συνδρομητή. Υπηρεσίες που παρέχονται μέχρι τώρα μόνο σε μεγάλες επιχειρήσεις, όπως παρακολούθηση SLΑ, τεχνικές αναφορές, παρακολούθηση ενημερώσεων και αλλαγών κλπ πρέπει πλέον να μπορούν να παρέχονται σε κάθε επιχείρηση.

PSP αναπτύσσει εφαρμογές, ώστε οι επιχειρήσεις – πελάτης της, ανεξαρτήτου μεγέθους, να μπορούν ανά πάσα στιγμή να παρακολουθούν τα SLA’ s και το κόστος των παρεχόμενων υπηρεσιών και να ενημερώνονται για προτάσεις βελτίωσης που θα διασφαλίσουν την ασφάλεια και τη συνέχιση της απρόσκοπτης λειτουργίας τους.

PSP
M. Καραολή 21
143 43 Νέα Χαλκηδόνα
Τηλ.: +30 211 2002900
Fax.: +30 210 2530612
e-mail.: centraloffices@psp.gr
Website.: www.psp.gr 

Αφήστε ένα Σχόλιο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *